Go Fit

תרגילים שיש להימנע מהם במהלך ההריון

תרגילים שיש להימנע מהם במהלך ההריון

 

התכנון להתאמן שלוש עד חמש פעמים בשבוע במשך 30 עד 45 דקות בכל פעם. אל תעשו יותר מ -60 דקות של פעילות גופנית מתמשכת בכל יום נתון, כולל חימום והתקררות. המפתח כאן הוא להיות עקבי מספיק בכדי להשיג תוצאות אך לא להגזים עד כדי תשישות, וזה פשוט רע עבורך, בהריון או לא. זה לא הזמן לדחוף את עצמך חזק מדי. תזכרי  כי מנוחה והתאוששות הם מרכיבים קריטיים בכל משטר כושר, בהריון או אחר.

רוב ענפי הספורט הם בסדר עבורך אם אתה כבר עושה אותם, אבל יש כמה דברים שכדאי להימנע מהם כרגע:

פְּגִיעָה

מנפילה, מכה בכדור, או פגיעה באדם אחר. יש להימנע מספורט כמו גלישה, החלקה על הקרח, וואקבורד, התעמלות, רכיבה על סוסים וכל פעילות אחרת בה קיים סיכון גבוה לנפילה, במיוחד בהתחשב בכך שהאיזון שלך לא יהיה מה שהוא בדרך כלל זמן מה. הימנע מספורט מגע כמו כדורגל, כדורסל או הוקי. זה לא הזמן שקופיות מתמודדות עם קדימה או בודקות גוף.

גוֹבַה

גם ספורט המתרחש מעל או מתחת לפני הים צריך להיחשב פטור במהלך ההריון. צלילה עלולה לסכן את תינוקכם במחלת לחץ דם כתוצאה משינויים בלחץ האטמוספרי סביב גופכם. גם ספורט המתרחש בגבהים קיצוניים, כמו סקי במורד ההר או טיפוס הרים, אינו רעיון טוב. המחסור בחמצן בגבהים אלה עלול לגרום למחלת גבהים עבורכם ועבור הקטן שלך  אז בכול אופן תיהיה מלאת  לסובלנות ה- RPE שלך כפי שהומלץ לעיל – אבל זה בהחלט לא הזמן ללכת לטיפוס 

דלק / לחות לקויים

ודא שאת לא מיובשת  כראוי וסוכר בדם מיוצב לפני האימון. רמות הסוכר בדם יכולות לרדת במהירות במהלך אימונים לפני הלידה. תוכלי י קצת חטיף כשעה לפני שאת מתאמנת שיש בו כמה פחמימות מורכבות וחלבון. ! נסי לשתות כ -6 עד 8 כוסות  מים במשך כל 15 דקות של פעילות גופנית, ולעולם לא להתאמן כשאת מיובשת . 

 

להימנע :

שאת בהריון  אל תבצעי תרגילים שיש צורך בהם על  שכיבה על הבטן שגורם ללחץ על  בטנך ויכולה להזיק לך. ואל תבצעי תרגילים שדורש ממך שכיבה על הגו  אשר  גורם ללחץ על הגוף שלך  עקב  משקל בטנך בעקבות ההריון ויכול להגיע לפציעה .

אין  בעיה  בשבילך  לבצע תרגילים בעמידה  , ישיבה   , עמידת 6 , או על הצד !  איו בעיה  לעשות הליכה   או כול פעילות שלא  גומרת לך  למאמץ אגרסיבי  מדיי ומעלה לך את הדופק מעל 70% מהדופק המקסימאלי שלך .

 

שוב  אני ממליצה   לפני  ביצוע   הפעילות  גופנית  בהריון להתייעץ עם  הרופא  המטפל שלך  לפני שאת מתחילה  , חשוב להבין  כול  גוף  בהריון מגיב אחרת  גם אם התאמנת לפני ההריון  ויכול להיות שהגוף שלך לא יכול לבצע את שניהם .